Adfærdskodeks for medlemmer af skolekredsen:

1.1. Skolen for Livet forpligter sig til at overholde internationale menneskerettighedsstandarder.

1.2. Skolen for Livet anerkender, at retten til at være fri for misbrug, udnyttelse og chikane er fastlagt i international menneskerettighedslovgivning.

1.3. I overensstemmelse med Skolen for Livets vision og værdier er alle medlemmer af skolekredsen forpligtet til at opretholde god etisk adfærd.

1.4. Det er ikke tilladt at bruge krænkende gestus eller sprog til at fornærme andre på nogen måde eller til at provokere andre til had eller vold.

1.5. Chikane og mobning er ikke tilladt, herunder seksuel chikane. Chikane defineres som systematiske, fjendtlige og gentagne handlinger, der har til formål at isolere, udstøde eller skade et menneskes værdighed. Definition af mobning kan læses i skolens antimobbestrategi.

Klager og rapporter:
2.1. Alle er forpligtet til at gøre bestyrelsen og skoleleder opmærksom på enhver mulig hændelse, misbrug eller bekymring, som de overværer, og som synes at krænke bestemmelserne i dette adfærdskodeks.

2.3. Ledere, der modtager rapporter eller bekymringer, er forpligtet til straks at henvise til bestyrelsen, der herefter er forpligtet til at handle

Håndhævelse:
3.1. Bestyrelsen har et ansvar for at sikre, at alle medlemmer af skolekredsen forstår og overholder dette adfærdskodeks. Overholdes kodeks ikke, er bestyrelsen forpligtet til at indkalde til en samtale med vedkommende, stopper opførslen herefter ikke, er bestyrelsen forpligtet til at udmelde medlemmet af skolekredsen.