Rådgivning til: Børn og unge

TUBA

TUBA tilbyder anonym og gratis terapi og rådgivning til unge mellem 14 og 24 år, der er vokset op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.

www.tuba.dk

Ungerådgivningen, Center for Rusmidler

Rådgivning og behandling af unge med alle typer rusmiddelproblemer, herunder alkohol, hash og hurtige stoffer. Pårørende er også meget velkomne til at kontakte rådgivningen.

www.vordingborg.dk

Den Åbne Telefonrådgivning for forældre

Den Åbne Telefonrådgivning tilbyder anonym rådgivning for forældre, hvis du har brug for et konkret råd om udfordringer i dit barns daginstitution, skole, jeres hverdag, skilsmisse eller andet. Tlf. 55 36 46 00 www.Vordingborg.dk

Den Åbne telefonrådgivning for alle børn, unge og forældre

Den åbne telefonrådgivning er for alle børn, unge og forældre eller jer, der arbejder med børn og unge. Ring til os på telefonnummer 55 36 20 40 hvis der er behov for psykologisk sparring, råd eller vejledning.

Den telefoniske åbne rådgivning er bemandet af psykologer ansat i Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR).
Rådgivningen er åben tirsdage kl. 10-12 undtagen i skolernes ferier.

Åben psykologisk rådgivning til børn og unge
Børn og unge i 5. til 10. klasse der har brug for på tale med en psykolog, har mulighed for at møde op på kommunens skoler.
Her kan du læse åbningstider gældende for skoleåret 2022/2023

(Åben Rådgivning på Stege skole ved Psykolog Anna er – kl. 13-15 ( lokalet ligger ligefrem og på højre side, når man kommer ind af hovedindgangen – det er lige efter en række bogreoler))

Headspace har også lige åbnet en afdeling i Vordingborg – på den tidligere Marienberg skole.

Børn i Skilsmisse. Migimidten.dk

Børn og unge: Landsdækkende tilbud

Børn, unge og sorg

Børn, Unge & Sorg tilbyder gratis støtte og behandling til børn og unge under 28 år, hvis forældre eller søskende er alvorligt syge eller døde.
Tlf. 70 266 766

www.bornungesorg.dk

Børnetelefonen

Børnetelefonen giver børn og unge mulighed for at få gode råd eller en at snakke med. Alle børn og unge kan ringe til BørneTelefonen og der er åbent alle dage, året rundt. Man kan både ringe, chatte eller sende en sms. Tlf. 116 111

www.bornetelefonen.dk

Børneportalen

Børnerådets børneportal har samlet en masse info til børn og unge om hvor man kan få hjælp, hvis man har det svært.

www.boerneportalen.dk

Headspace

Headspace er et anonymt og gratis rådgivningstilbud til børn og unge i alderen 12-25 år. Rådgivningen hjælper med alle typer problemer. Mulighed for både chat, email eller personligt fremmøde.

www.headspace.dk

Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade

Hjælp i forhold til både spiseforstyrrelser og selvskade. Mulighed for både telefon- og SMS-rådgivning. Tlf. 70 10 18 18 / SMS: 890 1818

www.lmsos.dk

MindHelper

Webbaseret rådgivnings- og vejledningstilbud. Hjælp til og svar på mange psykiske spørgsmål og problemer. Mange tips til bedre mental sundhed. Mindhelper prøver at hjælpe inden problemerne vokser sig for store.

www.mindhelper.dk

Netstof

Anonym rådgivning for unge og pårørende om alkohol, hash og andre stoffer. Mulighed for rådgivning fra psykolog, læge, rusmiddelekspert eller pårørende.

www.netstof.dk

Sexlinien for Unge

Mulighed for at skrive eller ringe anonymt og få svar på spørgsmål fra Sex & Samfunds uddannede rådgivere. Tlf. 70 20 22 66

www.sexlinien.dk

Stoplinien

Tilbud om telefonisk rygestoprådgivning af professionelle rygestoprådgivere i samarbejde med Sundhedsstyrelsen. Tlf. 80 31 31 31

www.stoplinien.dk

Ungekompasset

Ungekompasset er en digital oversigt, hvor unge psykisk sårbare, venner og familie kan søge oplysninger om, hvor de kan gå hen for at få hjælp.

Detsocialenetvaerk.dk

Ventilen

Ventilen er en landsdækkende organisation, der tilbyder rådgivning til unge, som oplever ensomhed.
www.ventilen.dk

BackUp - Røde Kors

BackUp er et tilbud til anbragte unge, som har brug for et styrket netværk, de kan med ind i voksenlivet
www.rødekors.dk